Поради батькам

РЕКОМЕНДАЦІЇ, як допомогти дитинІ покращити темп і якість читання. 
1) Крок перший: читаємо текст вголос вдвох з дитиною хором.
2) Крок другий: розбираємо и пояснюємо всі незрозумілі дитині слова, важкі слова перечитуємо разом декілька разів. Ставимо олівцем наголос на словах, які дитина вимовляє неправильно (часто дитина не розуміє значення саме тому, що неправильно поставила наголос в зовсім простих словах (приклад з досвіду: липИ замість лИпи)
3) Крок третій: перечитуємо текст вголос повторно вдвох з дитиною хором ще один чи два рази. Це залежить від самого тексту чи від  дитини.
4) Крок четвертий: перевіряємо розуміння тексту: ставимо дитині запитання, а також просимо її поставити запитання вам.
5) Крок п'ятий: даємо дитині змогу прочитати текст самостійно вголос.
Результат такої роботи вас приємно здивує!
https://nus.org.ua/articles/dvadtsyat-porad-batkam-pro-te-yak-vyhovaty-uspishnyh-ditej/

https://vseosvita.ua/news/dytyna-pohano-pyshe-proponuiemo-vpravy-dlia-aktyvizatsii-mozkovoi-diialnosti-6719.html

Корисні поради для дистанційного навчання.
Карантин — річ, звичайно, несподівана. Але цей час дистанційного навчання можна використати не тільки для захисту здоров'я, а ще й для тренування навички планування справ 💪

Ми готові поділиться деякими порадами, які допоможуть вам плідно працювати протягом цього часу. А головне — встигнути відпочити!

✅ Перша порада: свій ранок починайте в звичний для вас час. Ніжитися в ліжку залишатимось, як зазвичай, у вихідні дні.

✅ Друга порада: покладіть перед собою чистий папір, це буде ваш лист-план. Запишіть у два рядки: першочергове (наприклад: зарядка — пів години, душ — 10 хвилин, сніданок — 10 хвилин, прочитати робочу пошту — 5 хвилин та інше) та другорядне (погуляти з собакою/кішкою — півгодини, увійти в соцмережі та поспілкуватись із друзями — 20 хвилин та інше). Починайте свій день З ВАЖЛИВОГО!

✅ Третя порада: на кожне робоче завдання виділяйте час для його виконання (20-30 хвилин) та для ОБОВ'ЯЗКОВОГО ВІДПОЧИНКУ (15-20 хвилин).

✅ Четверта порада: виконуючи завдання, уважно читайте умови та користуйтесь короткими записами головних слів/думок. Це вам допоможе зосередитись на важливому в завданні. Якщо щось стало незрозуміло, не зволікайте. Лист або дзвінок другу/вчителю стане в нагоді. Приємне спілкування та корисна порада допоможуть вирішити будь-яке завдання.

✅ П'ята порада: відмітьте в вашому листі-плані виконані заплановані дії. Похваліть себе та приступайте до списку справ другої колонки, обов'язково відпочиваючи після виконаного завдання.

Як спілкуватися з дитиною
•  Спілкування на рівних. Рівень очей.
•  Попросити дитину вас чому-небудь навчити.
•  Запитувати в дітей поради.
•  Цікавитися планами дитини та їх враховувати.
•  Запитувати в дитини про її річ і стукатися до неї в кімнату.
•  Просити допомоги в чому-небудь. Після цього не критикувати.
•  Давати посильні доручення-з відомим успіхом.
•  Схвалення взагалі (у цілому).
•  Підтримка у важкій ситуації (навести приклад із власного життя знайти три позитивних моменти — оптимістичний погляд на життя).
•  Не сюсюкати з дитиною. Розмовляти як з дорослим.
•  Зустрічати як кращого друга і проводжати.
•  Якщо ви не праві, просіть вибачення.
•  Дозволяйте дитині виражати свої почуття і діліться своїми.
•  Дозволяйте робити дітям помилки і зустрічатися з їхніми наслідками (негативний досвід — це теж досвід).
•  100 %-ва увага мінімум 15 хвилин щодня.
•  Концентруйте увагу не на помилці, а на тому, як вийти зі складної ситуації.
•  Тілесний контакт 2—3 рази на день мінімум.

Як почути свою дитину
(що батьки не повинні робити)
•  Накази, команди, що заперечують почуття. (Дитина плаче, розбила коліно, дорослі: «Припини плакати!» — образа в дитини гарантована.)
•  Попередження, застереження, погрози. («Якщо ти ще раз упадеш у цю калюжу...».)
•  Моралі, проповіді («Учитися — це твій обов'язок» і т. д. Такі моралі викликають нудьгу, а потім і агресію).
•  Поради і готові рішення («Я б на твоєму місці...»). Такі поради дратують дитину.
•  Докази, нотації та висновки («У твоєму віці треба б знати...»). Нотації приводять до бажання боротьби і помсти.
•  Критика, догани, обвинувачення («Усе через тебе...») приводять до уникання невдачі, низької самооцінки.
•  Оціночна похвала (не хвалити, а говорити: «Я вважаю тебе...», «Мені подобається...»).
•  Обзивання і висміювання (навіть жартівливі).
•  Здогади та інтерпретація.
•  Випитування та розслідування.
•  Співчуття на словах, чутки.
•  Віджартування, відхід від розмови.

Що треба пам'ятати батькам дитини, яка зростає
•  Дитина формується під впливом того оточення, в якому зростає.
•  Дитина, що зростає в оточенні критики, навчається засуджувати.
•  Дитина, що зростає в оточенні ворожості, стане агресивною.
•  Дитина, що зростає в страху, буде всього боятися.
•  Дитина, що зростає в оточенні жалості, навчиться співчувати самій собі.
•  Дитина, що зростає в оточенні глузувань, стане сором'язливою і боязкою.
•  Дитина, що зростає в атмосфері заздрості, заздритиме.
•  Дитина, що зростає в оточенні заохочення, навчиться бути впевненою у собі.
•  Дитина, що зростає в атмосфері терпимості, навчиться бути терплячою.
•  Дитина, що зростає в атмосфері любові, навчиться любити.
•  Дитина, що зростає в оточенні схвалення, навчиться подобатися самій собі.
•  Дитина, що зростає в атмосфері визнання, навчиться бути цілеспрямованою.
•  Дитина, що зростає в атмосфері великодушності, буде щедрою.
•  Дитина, що зростає в оточенні чесності та справедливості, навчиться бути правдивою і справедливою.

Поради для батьків агресивних дітей
При взаємодії з агресивною дитиною:
•  приймайте дитину такою, яка вона є;
•  висувайте до дитини свої вимоги, враховуйте не свої бажання, а її можливості;
•  розширюйте кругозір дитини;
•  включайте дитину до спільної діяльності, підкреслюючи її значимість у виконуваній справі;
•  ігноруйте легкі прояви агресивності, не фіксуйте на них увагу оточуючих.
•  Боротися з агресивністю потрібно терпінням. Це найбільша чеснота, яка тільки може бути в батьків і вчителів.
•  Поясненням. Підкажіть дитині, чим цікавим вона може зайнятися.
•  Заохоченням. Якщо ви хвалите свого вихованця за гарне поводження,; то це розбудить у ньому бажання ще раз почути цю похвалу.

Поради для батьків дітей, які відчувають страхи
Якщо дитина відчуває страхи:
•  приймайте дитину такою, яка вона є, даючи їй можливість змінитися;
•  розвивайте в дитині позитивні емоції, частіше даруйте їй свій час і увагу;
•  з розумінням ставтеся до переживань і страхів дитини; не висміюйте
•  їх і не намагайтеся рішучими методами викорінити цей страх;
•  заздалегідь програвайте з дитиною ситуацію, що викликає страх.

Поради для батьків дітей, схильних до брехні
Якщо дитина бреше, додержуйтеся таких правил:
•  частіше хваліть дитину, заохочуйте її за гарні вчинки;
•  якщо ви впевнені, що дитина бреше, постарайтеся викликати її на відвертість, з'ясувати причину неправди;
•  знайшовши можливу причину неправди, постарайтеся делікатно усунути її так, щоб розв'язати цю проблему;
•  не карайте дитину, якщо вона сама зізнається в неправді, дасть оцінку власному вчинку.

Поради для батьків щодо спілкування з дітьми, 
які мають емоційні труднощі
•  Емоції виникають у процесі взаємодії з навколишнім світом. Необхідно навчити дитину адекватно реагувати на певні ситуації та явища зовнішнього середовища.
•  Не існує поганих і хороших емоцій і дорослий у взаємодії з дитиною повинен постійно звертатись до доступних їй рівнів організації емоційної сфери.
•  Почуття дитини не можна оцінювати, не слід вимагати, щоб вона не переживала те, що вона переживає. Як правило, бурхливі афективні реакції — це результат тривалого стримування емоцій.
•  Потрібно навчити дитину усвідомлювати свої почуття, емоції, виявляти їх у культурних формах, спонукати до розмови про свої почуття.
•  Не слід вчити дитину пригнічувати власні емоції. Завдання дорослих полягає в тому, щоб навчити правильно спрямовувати, виявляти свої почуття.
•  Не слід у процесі занять з «важкими» дітьми намагатися цілком ізолювати дитину від негативних переживань. Це неможливо зробити в повсякденному житті, і штучне створення «тепличних умов» тільки тимчасово вирішує проблему.
•  Треба враховувати не просто модальність емоцій (негативні чи позитивні), а й їхню інтенсивність. Надлишок одноманітних емоцій спричиняє негативні явища.
•  Для профілактики емоційного напруження слід долучати дитину до різних видів діяльності. Корисним для емоційного розслаблення є застосування гумору.
•  З метою ліквідації негативних емоцій потрібно спрямовувати їх у творче русло: мистецтво, поезію, літературу, музику чи заняття танцями.
•  Ефективність навчання дитини володіти своїми емоційними станами значною мірою залежить від особливостей її ставлення до себе. Завищена чи занижена самооцінка суттєво погіршує самопочуття дитини, створює бар'єри для необхідних змін. У таких випадках потрібно починати роботу з корекції ставлення до себе, учнівської самооцінки.

https://drive.google.com/file/d/0B6EfCYDNbXmGRnRaUnEyRUcwTm8/view











До уваги батьків
Шановні батьки! Якщо Ваші діти не навчились правильно оформляти  сторінки зошита, проведіть тренувальні вправи за зразком (це зекономить час на уроці для виконання цікавих вправ та кращого засвоєння матеріалу).





У зошитах з української мови між роботами пропускати один вузький рядок.

Правильне, грамотне й охайне виконання письмових завдань привчає учня до систематичної праці, формує повагу до неї, звичку до чистоти, охайності та порядку.

 Пропуски помилок, неохайне виправлення, недбало написані зразки літер, цифр, слів затримують розвиток грамотності учнів.